هنر نقاشی

اطلاعاتی در باره هنر نقاشی

هنر نقاشی

اطلاعاتی در باره هنر نقاشی

ساختن رنگ نقاشی ، رنگ سفید


آموزش ساختن رنگ سفید در رنگ روغن را توضیح میدهیم.


رنگ سفید در نقاشی رنگ روغن، مصرف فراوان دارد و میتوان گفت اولین رنگی که زودتر از بقیه رنگها تمام میشود، رنگ سفید است. رنگ سفید را میتوان از ماده ای به نام سینکا که به شکل پودر است تهیه نمود. ابتدا روشی را توضیح میدهیم که معمولا در هنرستانها و محیطهای دانشگاهی ایران، بین هنر آموزان رایج تر است و در بعضی از کلاسهای نقاشی نیز ممکن است به هنرجویانی که پر کارتر هستند و رنگ سفیدشان زودتر از بقیه رنگها به اتمام میرسد، توصیه شود. توجه داشته باشید رنگی که بدین طریق ساخته میشود رنگ استانداردی نخواهد بود. روشهای توصیه شده در محیطهای هنری ایران، معولا روشهای بروز و استاندارد جهان نمیباشند و فقط میتوانند نیاز هنرجو را بصورت مقطعی بر طرف نمایند. ما این روش را توضیح میدهیم، اما توصیه نمیکنیم. مخصوصا اگر مایلید که تابلوی کار شده با رنگهای دست ساز خودتان، کیفیت و ماندگاری بهتر و بیشتری داشته باشد، توصیه میکنیم در صورت امکان از روش دوم که در همین مقاله توضیح میدهیم، استفاده نمایید.


مقداری پودر سینکا که با روغن بزرک ترکیب شود سفید مورد استفاده ما را (سفید زینک) بدست میدهد. البته لارم به ذکر است که سینکا و روغن بزرک مورد استفاده باید از نوع مرغوب باشند. سینکای مرغوب کاملا پودر و نرم است و حالت آرد داشته و ناخالصی ندارد. روغن مرغوب هم بوی بد نداشته و دارای رنگ شفاف و بسیار روشن میباشد.


مقدار روغن و پودر را طوری تنظیم مینماییم که رنگ حاصله نه خیلی سفت باشد و نه خیلی شل.


از کاردک برای مخلوط کردن پودر و سینکا میتوان استفاده نمود.


رنگ حاصله را میتوان در قوطیهای کوچک در بسته، مانند قوطی کرم و مانند آن نگهداری نمود.


برای ساختن رنگ سفید تیتانیوم میتوان همین مراحل را با پودر تیتانیوم مرغوب انجام داد.


روش استاندارد ساختن رنگ 


اگر دغدغه شما نقاشی کشیدن است و مدتی را در این راه صرف کرده باشید، حتما با رنگ روغن نیز آشنایی داشته اید. زیرا این متریال یکی از حرفه ای ترین و پردکابردترین متریالهای دنیای هنرهای زیبا می باشد. شاید از این موضوع سوپرایز شوید اگر بدانید که این رنگهای زیبا تنها با ترکیب دو یا سه ماده بدست می آیند. در برخی مواقع تولید دستی رنگ روغن مزایای خاص خود را دارد، مثلا هنرمند می تواند فرمول شخصی خود را برای تولید آن ابداع کند و حتی درصورت کسب تجربه کافی می تواند کیفیتی بهتر از نوع تجاری آن را تولید کند، از طرفی برخی مواقع تولید این رنگها اقتصادی تر از خرید آنها از فروشگاه می باشد. در این مقاله ما به توضیح روش سنتی تولید رنگ روغن خواهیم پرداخت، با دقت در این مقاله شما نیز میتوانید برند رنگ خود را داشته باشید.


ادامه این مطلب را در پیچ https://www.mahvis.net/lesson10.htm مشاهده نمایید.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.